onsdag 29 juli 2009

Tillbaka igen

Och som alltid: Borta bra, men hemma bäst! Trots halvtaskigt väder emellanåt, har vi ändå haft en toppenvistelse i Varberg. Alltid lika mysigt! Men några bilder får ni inte se som sagt...

I går satte sig Claes på en stol ute i trädgården och tog sig an våra bärbuskar... Han och Ebba var ute i säkert två timmar! Jag föreslog efter ett tag lite försynt att de skulle kolla om det eventuellt fanns blåbär i "vår" lilla skog - och se, de nappade! Så i går kväll frossade vi i vinbär, krusbär och blåbär! Och frysen fick sitt därtill, så när andan faller på någon trist och regning höstdag ska jag safta! Eller sylta... Eller marmelada... Jag ska bara vänta in fläderbären, för de är toppen att dryga ut blandsaften med.

Det måste ha varit perfekt väder när vi var borta, för hela köksträdgården hade överlevt! (Vilket måste innebära att det varit alldeles för mycket regn för människors smak...)

Nä, nog svamlat från min sida. Nu ska jag uppsöka min kära scraphörna en stund innan det är dags för lite sömn.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Välkommen hem. Håller med dig, borta bra men hemma bäst. Det är ju så skönt att komma hem igen. Här hemma har det också plockats en massa bär, ett riktigt blåbärs år i år, många blåbärs pajer blir det :)

annannadesign sa...

Tyvärr "skördar" myggen mer än vi, så jag undviker skogen i det längsta...

Hoppas vi ses snart!

Kram!