fredag 16 september 2011

Bok...


Behöver en bok för att dokumentera mina elever. Klädde därför in en vanlig skrivbok med halloweenpapper från förra året. Anledningen till att det blev spindelpapper är för att vi har haft ett antal påhälsningar under den knappa månad vi varit i det hus vi är i... Jag gillar inte spindlar!

En dag hittade en flicka en STOR spindel i sin låda där hon förvarar sina böcker. Vi slängde ut den (= två modiga elever - inte jag...) Tre dagar senare var den tillbaka (i alla fall såg den exakt likadan ut) - denna gång i en låda tre rader ner...  Vi slängde ut den igen. Detta var i måndags - vi får väl se nästa vecka!

Hursomhelst kom jag att tänka på det här pappret, och tyckte att det passade bra...

Jag la en penna för barnens namn (två namn syns, men de namnen lär finnas i hälften av alla Sveriges klasser!) när jag fotograferade - men bakom pennan finns tabs som jag gjort med min nya die från Tim Holtz.

PS. Gjorde ett inlägg från mobilen alldeles nyss - det verkar ha försvunnit i cyberrymde. Här nedan ser ni en detaljbild i alla fall, den försvann inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla fin!!
Läckert med tabsen.
Skall kanske kopiera dig, för min närmaste kollega tycker inte heller om spindlar. Undra vad hon skulle säga om hon fick en "spindelbok" av mig :-D.

krampåre
/Carina