tisdag 1 juli 2008

Språkpolis

är jag... Liten yrkesskada kanske. Jag vill absolut inte hänga ut någon, därför har jag beskurit det mesta, men titeln på den här LOn var jag bara tvungen att lägga ut... Taskig - jag vet, jag är född sån;)

För mig förstörde det hela layouten, kunde inte se något annat än felskrivningen. Jag är absolut inte världens bästa på att formulera mig, men om man har kämpat för att hitta på en rubrik, är det inte helt fel att den är korrekt...


Edit: Det är alltså inte JAG som scrappat "Wave"-LOn!

6 kommentarer:

Catharina sa...

Jag fick tänka ett tag, men det ska vara caught, eller hur?

Roligaste engelska böjningen för hormonstinna teenagers ;-)

annannadesign sa...

I know - engelskfröken som jag är...

Jenny sa...

och böjningar som äe sååå kul, älskade att rabbla dem i skolan. Fick justen en härlig flashback av dit inlägg.
Här semestras det för fult mem jag kände att jag bara måste smita in på din sida en liten syund medan barnen målar :)

Ha en hääärlig sommar// Kram Jenny

annannadesign sa...

Ha en härlig sommar själv! Här jobbas det (i alla fall av maken...) en vecka till, sedan bär det av mot västkusten.
Hoppas vi ses när hösten närmar sig!

Pernilla sa...

ÄR helt med dig A! Huuuu! Men så är även jag yrkesskadad. Eller bara en sån där språkpolis från födseln.

Jag var på ett fik igår som hade skrivit "smothie". Jag fick bita mig hårt i tungan för att inte ge gratis konsulthjälp för att kalla det ngt lite snyggare...

annannadesign sa...

Jag hoppas du inte köpte en smothie!! Huva! Jag tycker du ska hjälpa dem nästa gång:)