tisdag 12 oktober 2010

Power walking

Under flera års tid har jag haft power walking som min enda riktiga motion. Nån gång kanske det blir ändring på det...

Hur som helst så tog jag mitt träningspass till en ny nivå i dag - jag har köpt dessa:

Bild lånad från stadium.se

Det är Reeboks Easytone - jag vill bara säga att INGET i min kropp har det easy just nu! Jag gick min vanliga runda - som tar ca 45 minuter - men shit, vilken träningsvärk jag kommer att ha i morgon! Nu kanske promenaderna kommer att göra lite mer nytta.

6 kommentarer:

Carina sa...

Åh vad härligt! Men stod det ingenting om första rundorna??? När jag köpte mina MBT var det rekomendationer för hur lång tid man skulle gå första gångerna ;)

Kram Carina

annannadesign sa...

Jo, jag vet att MBT har sådana rekommendationer - men det stod det inget om till mina skor. Men det ska nog gå bra ändå - det är nästan lite skönt att ha träningsvärk... Och jag ska till "min" massör på torsdag!

Kram kram!

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Har funderat mycket på att också köpa ett par sådana. Lova att säga vad du tycker när du gått i dom några gånger. Vill gärna höra vad du tycker.

Må så gott!
Kram
/Carina

annannadesign sa...

Jag går nog i morgon igen - jag återkommer när jag gått några gånger. Det knäppa är att jag fick träningsvärk (lindrig) i armarna också! Men man går väl på ett annat sätt...

Kram!

Helena sa...

Jag fattar ingenting. De ser ju ut som vanliga walkingskor. Tell me-vad är så speciellt med dessa!!!

annannadesign sa...

De är runda undertill så man använder sina muskler på ett helt annat sätt. Du får googla på MBT t.ex. som är originalet (om jag förstått det hela rätt) - där beskrivs det mer utförligt.