fredag 22 oktober 2010

Service

Kolla vilken chat de har på IKEA. Det kan man kalla serviceminded!

Madde (8:48): Hej och välkommen till IKEA Kundservice. Jag heter Madde. Vad kan jag hjälpa till med?
Jag (8:49): Jag har tappat mitt IKEA familykort...
Madde (8:50): Om jag får ditt personnummer så kan jag beställa ett nytt till dig.
Jag (8:50): OK. xxxxxx-xxxx
Madde (8:52): Ett nytt kort är beställt och du bör ha det med posten om cirka två veckor.

Och när vi var klara kunde man klicka på en knapp för att få hela konversationen hemskickad med mail... Så man har svart på vitt liksom (inte för att jag tänkte bråka om kortet inte ligger i brevlådan om två veckor, men ändå...). Tänk att man kan bli glad för så lite:)

1 kommentar:

Åsa A sa...

Hej, ja ibland blir man förvånad hur enkelt vissa saker går. Medan andra enkla grejor får man jobba som attan för. Sköt om er alla.