torsdag 16 oktober 2008

På begäran...

Här kommer min version av skjortkortet. Det är min första beskrivning, så ha överseende - jag hoppas att beskrivning+foton ska kunna bidra till att du ska förstå... Häng med!

Skär till en bit papper - 15x7,5 cm. (Måtten är inte supernoga)



Gör en markering mitt på pappret - med penna, eller som jag gjort - nyp lite försiktigt.

Vik in långsidan till markeringen, och vik sedan upp igen.

Vik kortsidan uppåt vid ca 4 cm, vik därefter in långsidorna igen.


Vik ut det som ska bli ärmarna.

Vik därefter kragen - ca 5mm x 2 - mot den sidan som är slät.
Vänd på hela "paketet". Forma därefter nedvikningen till två "skjortsnibbar".

Nu är det dags att vika upp ärmdelen (ungefär mitt på) och flika in den under kragen. Lim brukar inte behövas.

Rita en slips, klipp ut den, inka (ev.) lite och limma fast den på skjortan.


Montera skjortan som du känner för.

Tja, som jag brukar säga till mina elever: Frågor? Nähä - då kör vi igång! Lycka till!

4 kommentarer:

Carina sa...

Härligt, Tack!

Kram Carina

Tina sa...

Tack, då ska jag försöka mig på ett egen litet kort... hoppas det blir lika bra!

clara sa...

men gud så smart du är, klart pappan ska ha en skjorta!

Olivia sa...

Taaack! Jag ska försöka mig på en sån ikväll. Toppen med bilder, tycker det är alltid lättare att förstå. Kram