söndag 14 september 2008

Aj aj aj

idag blev det trädgård för hela slanten... Inget scrappat här inte! Och nu är det ju nästan läggdags! Men, men, det är ju en ny dag i morgon!

Till det bra med trädgårdsarbetet hör den finfina buketten med solrosor, ringblommor och rudbeckia som står i köket, eller den av fläderbär fulla plastkassen som ligger i frysen i väntan på att bli till saft... Det är också fantastiskt skönt att alla sommarmöbler är undanstuvade, poolen torkad och nedpackad! Det är den tråkiga delen av att ha stor trädgård - men hurra! vi är klara med det! Dessutom är slänten rensad, äppelträdet ansat från mögliga äpplen, en äppelpaj bakad av Maja: Det GÖR helt enkelt inget att jag inte hann scrappa idag!

Vad tror ni om fläderbär+rabarber till saft förresten? Kan det vara en ny, smarrig komination kanske? Eller inte alls god... Hmmm!

För övrigt fick jag lära mig för ett tag sedan att fläderbären är precis som rönnbären - de måste vara frostnupna för att gå att använda. Så just nu jobbar frysen med det;)

Nä, nog svamlat - det märks att jag är trött!

2 kommentarer:

clara sa...

ooo värsta hemmafrun! Härligt! Jag tror på rabarber-fläder.
Blir det inte gott så blanda ut det med sprit. hahahaha

annannadesign sa...

Ja - du har fått sällskap i hemmafrukategorin...

Hmmm - rabarber/fläder/gin eller rabarber/fläder/rom... Vilka jobbiga beslut!