lördag 20 september 2008

Till Stina

Idag blev det en mössa till Stina. Hon hade önskat sig en "som inte ser ut som alla andra, eller ser ut som om den kommer från H&M". Igår åkte jag förbi favvobutiken - Ljunggrens i Farsta och såg i fönstret en läcker modell, som verkade riktigt enkel. Sagt och gjort - garn och beskrivning införskaffades, och idag när jag satt och väntade på Ebbas dans, så körde jag igång. En timma senare var mössan färdigstickad, och nu efter lunch här hemma, sydde jag ihop den. Piece of Cake! Här har jag fotat Ebba i den - Stina är iväg och tävlar och väntas hem vilken sekund som helst.



För övrigt städade jag scraphörnan i morse - nu ska jag förhoppningsvis kunna skapa igen. Det är hopplöst när man inte ens ser skrivbordet...

För övrigt 2: Hipp hipp hurra för Malin ida'!! Grattis igen tjejen!

Inga kommentarer: