måndag 22 september 2008

Följer upp

gårdagens inlägg med en till Papprika-LO.

Jag gillar ju som bekant att altra, så därför skickade jag med lite bilder på sådant när jag sökte till DT.
Förra julen gjorde jag telådor till nära och kära. Min mor fick dock ingen, eftersom hon inte dricker så mycket te. (Själv fick jag ingen heller - något jag ångrar nu...) Men när lilla mor bad så snällt att få en liiiten telåda, tog jag en gammal ask (fem för 9:- på IKEA) - ca 10x10cm och klädde in den. Bilderna är tyvärr riktigt dåliga! Runt kanten har jag limmat en remsa med skinn. Cardstockbokstäverna är klädda med vitt papper, och inkade med charcoal. Blommorna kommer från Doodlebug (och har legat i gömmorna i evigheter - enda gången hittills de är använda!) Asken rymmer precis två rader med tepåsar - perfekt storlek m.a.o.
Nä, nu ska jag ha en låda också! För jag har lärt mig dricka te på "gamledar" :)

Inga kommentarer: