lördag 18 april 2009

Utmaning!

Papprika har en utmaning just nu! Haka på där du också - pris finns att vinna!

Själv inspirerades jag av en förpackning från Libresse... kan tyckas lite långsökt, men jag tyckte blommorna och swirlsen var så fina att jag genast fick en idé till LO. Vilken av inspirationsbilderna går du igång på?

Här kommer min LO igen:



Jag sydde snirklarna, och skrev sedan all journaling utmed det sydda. Blommorna är från Heidi Grace, de gröna bladen klippta ur en vanlig plastficka.
Det var allt för i dag - det tar på krafterna att vara på 40-års-skiva en fredagskväll...

3 kommentarer:

Helena G sa...

Tjusigt! Fint med text ringlad runt en slinga. Hmm..skall fundera på det med mina stämplar. Nu något helt annat. Fungerar det att "scrappa"(limma på) bilder på en torr och väl rengjord (kanske grundmålad) tegelsten/gatsten? Såg ursnygga sådana med lite gammeldags växtbilder hos Zetas trädgård häromdagen. Skitdyrt, såklart. Tänkte givetvis- att det måste man ju kunna göra själv? Vad tror du? Kan man få prova den 5/5 på Paprika?

annannadesign sa...

Hmm, tänker mig lite som decoupage - är det så du menar? Kan det funka tror du? Eller har jag missförstått dig?

Helena G sa...

Nä, decoupage är nog ordet. Skall prova det på en hel del grejjer men på Paprika är det kanske tänkt att vi bara skall scrappa? Nä, nu säger sonen att lillasyster visar rumpan...måste gå. Familjelivet kallar! Ha det!