torsdag 14 maj 2009

Konsten att packa

Någonstans mellan Nyköping och Norrköping kom vi på att vi glömt kläderna - alltså de som hänger i klädpåsen... Min "kostym" och Claes kostym och skjorta. Jag har alternativ med mig, men inte guben! Det finns ingen i släkten som har samma storlek, eller ens har en kostym att låna ut... Vi ringer syrran och sätter henne på att kolla butiker på vår väg. Samtidigt surfar vi på våra mobiler... Mitt i allt blir vi omkörda av en bil med en förare som uppenbarligen är påverkad på något sätt! Han håller på att hamna i diket, så jag avbryter mitt sökande och ringer i stället 112! Efter en stunds köande kommer jag i alla fall fram och framför mitt ärende.

Åter till klädsökandet. Syrran ringer och förmedlar telefonnummer till en HM-butik i Norrköping. Frågan är bara om vi hinner fram!? Jag ringer och pratar med en urgullig tjej som ger mig en snabb vägbeskivning. Tillsammans med den nyinskaffade GPSen sladdar vi in på parkeringen utanför ICA Maxi, Norrköping kl 19.54 - maken som är chaufför kastar sig ur bilen och springer! Jag parkerar, och vi andra hastar efter. När jag kommer in står två rara tejer och är fullt engagerade i makens klädbekymmer! Något fattigare sitter vi nu i alla fall i bilen söderut! Tack HM i Ingelsta, Norrköping! Och tack älskade lillasyster för ditt snabba engagemang mitt i nattning av barn! Puss på dig!

Inga kommentarer: