tisdag 5 maj 2009

Kurskväll

I kväll har jag haft kurs för ett gäng kollegor m.fl. på Papprika. Det är alltid lika kul! Och det var extra kul att vi hade en kille i sällskapet - sorry tjejer - kul att ni var där också såklart!

Jag fotade det mesta som gjordes, men som vanligt blev det lite stressigt i slutet, så några alster glömde jag fota. Hursomhelst så får ni se det en annan dag, för kameran är nere och jag uppe - så det så!

Här kommer resten av gitarren som jag visade häromdagen. En spellåda till makens kollega som fyllt år. Men i dag har han fått den, så nu kan jag visa den. Idén är toppen - de har skrivit massor med frågor (med mycket humor och ironi - och ganska interna) - gjort en spelplan, som jag hjälpte till att dekorera lite - men glömde fota såklart. Men speltanken är ett steg framåt, och tre bakåt ungefär;) Lådan innehåller spelplan (ihopvikt i tre lager) och spelhållare som Stina gjorde av cernitlera och i vilka man kan sätta ett foto på spelaren (dvs kollegan). Men som sagt, det var bara lådan jag kom ihåg att fota.
Han har gjort ett självporträtt som de använt ett antal gånger, t.ex på baksidan av alla spelkorten och som här, uppförstorad på utsidan av kartongen.
Jag satte fyra brads som stämskruvar. Här ser man också alla lager av fotomattor.
Typsnitt? Hemmagjort! Är riktigt stolt, för jag tyckte de blev snygga (utom G - har någon testat att göra ett spegelvänt G någon gång?!) Hade alla mina tre (!) ark med färdigstansade gröna bokstäver hemma när jag satt på Papprika, så jag ritade spegelvända bokstäver (för att inte blyertsen skulle synas) och sedan klippte jag. Har du inte testat dekorgummi, så gör det - otroligt lättarbetat material!

3 kommentarer:

Helena G sa...

Tack för ikväll! Det var roligare än jag trodde och attans vad laddad jag var (och är fortfarande...)! Skall se till att Matildas album blir klart någon gång. Hon kommer att älska det, så mycket vet jag. Största moroten hittills!

Carina sa...

Snyggt kort!
Roligt att kursen blev bra, vi hörs.
kram Carina

Maja sa...

Känner att det var ett tag sedan jag kommenterade nu.
Den där lådan blev superfin! Tyckte det var otroligt duktigt gjort att rita bokstäverna baklänges och ditt "G" var inte alls så fult som du påstår. Faktiskt.
Jepp, nu har jag sagt min åsikt, så nu går jag tillbaka till min värld av rollspel, Twilight och musik (och TV:n som står på i allrummet)

Pusspuss!