måndag 2 november 2009

Har inget scrappat att visa

så här kommer en bild på småkusinerna tillsammans med Ebba. Jag kan inte ens räkna hur många foton jag tog förra veckan - det finns inte ETT enda där alla tittar åt samma håll... Hur svårt kan det vara!?

Jag har sett en del göra så fina foton där man tar bort delar av färgen på fotot. Nu har jag suttit och klurat med Photoshop en bra stund, och får inte till det! Jag tänkte att jag skulle få bort den spräckliga soffan genom att göra den svart-vit... Hmmm - någon som har något tips?

8 kommentarer:

Jenny sa...

Har inget tips att ge men det skulle se himla läckert ut. Lycka till.

Kram

Katarina sa...

Jättefint kort på kusinerna. Tyvärr kan jag inte heller hjälpa dig då jag endast kan en sak i Ps.
Kram Katarina

Åsa Aura sa...

Tjing, härligt med lov. Själv "tog" jag också lov torsdag och fredag.
Tyvärr kan inte heller jag PS men lycka till. Det borde ju inte vara så svårt. Men, men
Vi kan väl höras någon dag när det inte är fullt upp. När nu det inträffar??? Sköt om er alla.
Kramar Åsa

Olivia sa...

Vilken fin bild! Men åh vilken chock jag fick när jag insåg att Idun är ju flickan i mitten och inte till höger... haha man är lite dum, som att hon inte blivit äldre!.... Gud så söt hon har blivit och så lik din syster!

annannadesign sa...

Jenny & Katarina: Tack!
Åsa: Det är som du säger alltid mycket... Men kanske det går att få till. En promis om inte annat!
Olivia: Ja, hon är stora flickan! Och jättesöt - men jag tycker hon är lik mig...

Anonym sa...

Börja med att markera det du vill arbeta med. En bra markering är inte alltid så lätt men en förutsättning för det mesta innom fotoredigering. I min äldre Photoshopversion hittar jag sedan roliga effekter under image/adjustments och sedan funkar tex "selektive color". Annars blir foton snygga om du vill konvertera hela fotot till först gråskala och sedan duotone. En personlig favorit.

Erik S sa...

Sorry. glömde tala om vem datanörden var...

annannadesign sa...

Tack snälla datanörd! Kanske datanörden tom kan göra det åt mig;)