onsdag 16 december 2009

Jag är inte snål!

Vill bara tillägga det! Men det har blivit en principsak...

Till i kväll hade vi (eller rättare sagt Stina - tack darling!) bakat 1½ sats pepparkaksmuffins, skänkt presenter till lotteriet till ett värde av 50-60 kr, köpt lotter under kvällen för 60 kr och betalat 50 kr för fika (fast vi bara var fyra som fikade). Då vill jag inte mötas av en skylt i dörren där det står INTRÄDE! oavsett vad inträdet kostar! Det är ett luciafirande som skolan står bakom och barnen övat på under skoltid!!!

Tilläggas bör väl för rättvisans skull att det var inte fröknarna som stod bakom inträdesskylten - utan det var föräldrarna. MEN personalen kunde ha stoppat det...

Jag hade hunnit lugna ner mig sedan förra vändan... Men för julfridens skull ska jag lugna ner mig igen! Jag tänker inte nämna kostnadefri skola mer i år!

(Piece of cake - bara två veckor kvar...)

3 kommentarer:

Katarina sa...

Jag håller helt och hållet med dig. Det ska inte vara storlek på plånbok som styr för att kunna titta på bl.a lussefirande.
Kram Katarina

Pernilla sa...

MEN VA??????????? Det är ju sinnessjukt. Anmäl skolan om de inte hindrar att föräldrar gör så.

Helena G sa...

Läser vad du skriver och säger bara en sak...suck. Varför hajjar mina kollegor inte det självklara och det som vi har pratat om SÅ MÅNGA GÅNGER!?!? Självklart skall det inte vara inträde! Mesiga lärare och en alldeles för stark föräldragrupp är inte alltid en bra kombination. Men är det inte bara så att lärarna inte lägger sig i vad föräldrarna gör och då blir det så här? Ni måste lyfta det här i föräldragruppen!!!