söndag 20 december 2009

Julblomma

Mina kollegor och jag ville ge en krya-på-dig-blomma till en kollega, men när jag kom in i blomsteraffären fanns där inget jag riktigt gillade... Då gjorde jag en julgrupp själv!

Lite lecakulor i botten av en skål, fyll upp med jord, och plantera blommorna. Den här gruppen är dekorerad med en ängel, stenar och sisal från blomsterhandeln, rosor och God Jul-stämpeln kommer från Papprika. Stämpeln är monterad på en grillpinne tillsammans med en scalloped cirkel. Hjärtan av filt och enkla pärlor trädda på sytråd pryder runt om. Lite vita och bronsfärgade småstjärnor att strö över arrangemanget hittade jag också i blomsteraffären.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vad glad hon ska bli. Den var jättefin. Jag tycker de som säljs är jättedyra och inte alls roliga.
kram Katarina

Carina sa...

Superfin! Tack för tipset påhittiga du!
Kram Carina