söndag 6 december 2009

Telådor - igen!


Först ut en telåda med julpapper. Älskar de söta änglarna! Om du förstorar bilden, tror jag du kan se ängeln på locket också.



Jag har även skurit ur en ängel ur pappret och satt i den lilla ramen.


Den första telådan jag gjorde var den här lila varianten. Den tyckte jag blev lite stor, så jag ändrade måtten. De som finns på mallen här ovan är anpassade efter "vanliga" teer. Men om du t.ex. använde yogiteer, behöver du lägga på lite runt om. (Mät tepåsen helt enkelt!)




4 kommentarer:

Helena G sa...

Superfina! Den med änglarna var favoriten! Men jag vill ha tips på tavlor med svartvita bilder och scrapbookteknik blandat. Inte så mycket rysch-pysch utan ganska stilrent men ändå där det händer något kul...! Finns det?

annannadesign sa...

Allt finns... Men jag är inte helt säker på vad du menar. Canvas? Svart-vita foton? Grafiskt liksom? Du får återkomma!

Helena sa...

Ja, rena grafiska bilder där de finaste bilderna av barnen tex är blandad med scrapbookteknik. Gärna på canvasduk eller i större format. Typ A3...eller större. Vet du någon bra internetsida?

Tesa/Therese sa...

Jättefina askar, kul att se. Började själv göra dessa förra året.
http://tesapysslar.blogg.se/2009/february/beskrivningen.html#comment
Ha det gott!!
Kram Tesa