söndag 16 maj 2010

Söndag kväll...

OK då, kanske dags för en liten uppdatering...

Vi har haft det alldeles fantastiskt! Och det är så knäppt att börja jobb i morgon igen... Men tro't eller ej - jag har nio (9) arbetsdagar kvar den här terminen! Sedan ska jag vara föräldraledig :) Men fram till den 7 juni som är min första föräldradag (och då jag också går till skolan - men i egenskap av förälder...) så är det mycket som ska hända! Förstår inte hur jag ska hinna med!! Men så är det alltid i maj månad; avslutningar hit och grillkvällar dit. Tvi vale!! 

Men det var ju inte det det här inlägget skulle handla om - utom hur fantastiskt Berlin var! Våren hade kommit så mycket längre än här, och staden var riktigt grön! Vi har sett museer, zoo och historiska platser. Gatuartister, demonstrationer och - i Majas och Stinas ögon - helt underbara shoppingstråk...

Så småningom blir det väl scrappat, men min tid räcker inte till just nu, så det får bli ett sommarprojekt!

En bild från Deutschland:


Det här fotot är taget uppifrån Berliner Dom - efter att vi klättrat upp för ca 270 trappsteg (vi är inte riktigt överens om exakt hur många det var - därför ca 270...) och gick runt en av kupolerna högt upp i luften...

Ska tillägga att några i familjen gärna höll sig nära husväggen...

Mitt i hjärtat (en gräsmatta) sitter två människor - ni ser också en person till höger i bild - då förstår ni ungefär hur högt upp vi var!

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

Carina sa...

Härligt att ha dig på hemmaplan igen. Låter som att ni har haft en supermysig semester.

Nio dagar- känner mig avis....
Jag kör på ett tag till.

Kram Carina

Maja sa...

Tss - det var närmare 300 steg. Ni räknade ju fel juh! xP