onsdag 30 juni 2010

Lovade ju fortsättning...

Tiden räcker inte riktigt till när vi har semester... Visserligen tar vi det lugnt - men när solen skiner vill man ju inte direkt sitta inne och blogga... Och ute går inte vara med datorn - det är för ljust.

I dag har vi dock haft en mulen dag - som gjord för lite shopping! Men det återkommer jag till en annan dag!

Det var ju fler bilder från min runda jag skulle visa. Här kommer de!


Inledningen av rundan är OK de första tio minuterna - men sedan kommer en låång, seg backe. OK att gå i - men huva för att cykla den varje dag till jobbet! När man väl är uppe för backen möts man av synen av Varbergs fästning. Inte så imponerande så här på bild kanske, men väl i verkligheten!




Mot slutet möts man av en järnvägsövergång. Den här behöver jag inte korsa (men däremot en annan i början av promenaden). Det slår nästan aldrig fel - minst ett tåg/promenad stöter man på. Lite småstadscharmigt sådär. Eller som Stina sa till mormor när hon var liten: Titta, där är pendeln! Lätt stockholmsskadad...


Mot slutet kan man se färjan mellan Varberg - Grenå om man har tur. Har man ännu mer tur, ligger man i plurret när den passerar. Gissa om vågorna är härliga att kasta sig i!?


Sista tio minuterna går utmed havet - här ser ni mig i morgonsolen! Det var allt för denna gång. I morgon blir det inget härifrån - då är vi på Liseberg hela dagen! Kram på er!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Jag är inte alls avundsjuk nej inte alls. Vilka underbara bilder. Ni måste ha det superhärligt med bra väder dessutom. Shopping, ska ni till Ullared? Om du ska dit o hittar sån där rund punch så kan du väl köpa till mig? Ha det gött. Kram Katarina

annannadesign sa...

Självklart handlar jag en sådan åt dig om jag hittar någon. Som det ser ut just nu stannar vi i Ullared på vägen hem. Kram på dig!

Carina sa...

Vilken härlig runda. Vår har bestått av kalkstensväg i morgonsol, som att springa i öken...phu, men skönt efteråt. Hoppas att vi ses snart. Kram Carina

Helena sa...

Ser skönt ut! Snart skall även jag börja träna- beach 2011 hägrar...

Anonym sa...

Nice post and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.