måndag 28 juni 2010

Recept på en perfekt morgon

Här kommer mitt recept på hur en bra morgon ska vara.

1. Vakna av dig själv vid 7-snåret.
2. Gör din morgontoalett;)
3. Drick två klunkar vatten.
4. Släng på dig träningskläder och snöra på dig dojjorna.
5. Ge dig ut i morgonluften.
6. Hemma igen - ta en dusch, och sätt dig sedan med en tallrik fil med nykokt rabarberkräm i, en fralla och en kopp kaffe. Morgonen är fulländad!

Här kommer lite bilder från min favvopromenad i Varberg. I dag stannade jag ett antal gånger för att fota och föreviga min runda. I normala fall tar den en timma - i dag tog den lite längre...


Nu har jag snart kommit halvvägs och är äntligen uppe för backen så jag ser havet igen!


Nu är jag nära fyren!


Promenaden innehåller också en mindre tur i enn liten skog!

Fortsättning följer i nästa inlägg... nu vill jag ut i solen igen!

5 kommentarer:

Sara D sa...

Å det låter så skönt... MEN jag behöver dig här...schemaläggningen går inte lika bra utan dig! Undrar just nu om jag någonsin kommer att kunna gå på semester...hm. Stor kram från mig till dig! All vila är du värd!

Katarina sa...

Vilket härligt sätt att börja dagen på och vilka vackra vyer. Trevlig fortsatt semester. Kram kram

Susy sa...

Vilken härlig morgon!
Duktig du är!
Oliver och jag kommer sakna dig på kurser....
Snyftade ihop i onsdags på Papprika...
Kommer sakna dig, men hoppas vi ses ändå framöver!
TREVLIG SOMMAR!!
KRAMIS SUSY & OLIVER

Carina sa...

Låter kanon, vi vaknade vid åtta och tog på oss springkläder och drog ett varv här på Gotland innan vi intog Tofta. Härligt att du är bättre. Kram Carina

annannadesign sa...

Sara - du vet att du kan ringa när du vill - och hur mycket du vill! Jag vill ju ha ett bra schema + att jag tycker att du är värd semester snart!
Katarina - hoppas du också har det bra, och att vi ses snart!
Susy - Jag kommer att sakna alla mina kursdeltagare - och särskilt de trogna, som kommit tillbaka;) Hälsa Oliver!
Carina - Jag saknar redan Gotland! Vi får ses snart och prata om allt vi gjort!