torsdag 23 september 2010

Liten kvällsfundering

Jag har full respekt för människor med tekniska yrken och hantverkare! Tänk att vara sådär händig och klara av att bygga saker, laga saker, konstruera saker osv. Men ibland undrar jag lite...

Sedan någon vecka tillbaka har vi ett hål i vår gata - precis utanför vår häck, längs med trottoaren. Det är inte särskilt stort - och vi har funderat en del på hur det har uppstått... Så här ser det ut:


I dag har jag suttit hemma och pluggat - och när jag som bäst stod och förberedde min lunch hörde jag något oväsen utifrån och såg en stor lastbil av konstigt slag köra förbi, varpå han genast backade sakta bakåt. Tre bilar allt som allt dök upp och något annat som såg ut ungefär som en grävskopa:


(Usch - det märks att jag inte är så haj på motorfordon va?!)

I dryga två timmar var de här utanför och när de gav sig av var jag tvungen att ut och fota igen:


Men hallå! Tre bilar med ett par gubbar i varje - + en "grävskopeförare" - för det här!! OMG (som mina tonåringar skulle säga!)

Ha en skön fredag alla!

4 kommentarer:

Helena sa...

Det ser ut som när mannen städar! Stora brummande maskiner och liksom inget resultat... Har du några bra doptips från nätet? Agnes skall döpas snart och jag vill göra lite lull-lull. Inbjudningskorten gick i orange-gul-cerise. Höstligt och färgsprakande! Tips! Tusen tack på förhand!

annannadesign sa...

Tror jag mailar dig i stället. Du har väl kvar min adress - din jobbadress är den enda jag har. Maila mig!

Lisa sa...

HAHAHA!! :) Kvällens skratt, tack! :) Ja man kan ju verkligen undra vad de uträttar mellan kaffepauserna ibland.. ;)

Som sagt: OMG. :)

annannadesign sa...

Du var mig en snabb en;)