tisdag 16 november 2010

Kaffefilter...


Jag har ju läst om kaffefilterblommor lite överallt, men aldrig testat själv. När jag så hade en stund över (ha!) förra veckan hemma hos mamma och pappa snodde jag några filter och böjade färga. Lite olika distresser, vatten och embossingfön ligger bakom de flesta av dessa blommor.

De röd-rosa är mammas verk dock - hon testade vanlig karamellfärg (eller hushållsfärg heter det kanske?) och vatten i en skål - och si det funkade det också!
När filtret var torrt, körde jag scalloped cirklar i cuttlebugen (i de två minsta storlekarna) och monterade sedan ihop med en brad. Jag hade åkt ifrån alla mina brads, men i mammas gömmor finns det mesta! Nästa gång ska jag sätta ett gäng pistiller i mitten för ett ännu mer äkta utseende.

Om du klickar på bilden ser du att jag satt tyg i ett par orange blommor (till höger). Tack mamma!

Någon dag snart får de se hur blommorna ser ut på ett kort.

3 kommentarer:

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Läckra! Jag skulle kunna tänka mig att använda dessa till en dukning. Tror det skulle bli jättefint. Jag måste också testa någon gång.

kram kram
Carin A

Jenny sa...

Jättefina vill också prova men förstod inte riktigt hur man gör. Fåt återkomma och läsa igen när jag är mindre förkyld tror jag. Riktigt läckert blev det dock.

Kram Jenny

annannadesign sa...

Hmmm, ska kanske visa bättre någon dag... Du är välkommen tillbaka!
Kram!