fredag 26 november 2010

Ljuslykta

Alltså jag är hopplös på att notera eller komma ihåg var jag hittar saker och ting. Det här har jag INTE hittat på själv, men frågan är vem jag lånat idén av...


En ljuslykta gjord av fyra billiga IKEA-ramar, lite papper och en bottenplatta. Ett tag funderade jag på att stämpla motiv på silkespapper, men orkade inte. Detta papper köpte jag för säkert fem år sedan. Vellum, mönstrad med swirls.

Nästa lykta blir med svart och vit färg kombinerad med crackle paint. Den här lyktan ser alldeles för slät ut... Men det syns inte så väl i mörkret;)

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken rolig idé. Jättefin. Det är såå roligt när du uppdaterar med fint pyssel. Trevlig helg. Kram kram

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Vilken strålande idé!!
Ska nog låta mig inspireras av dig och göra mig en egen.
Trevlig helg!
//Carina A

Olivia sa...

Så läcker den är!
Kan det vara här du har hittat den?
http://whiffofjoy.blogspot.com/2010/10/candle-lantern-by-tanjaak.html

Kram!

annannadesign sa...

Absolut! Den är det. Tack för hjälpen!

Kram!