måndag 29 november 2010

På begäran!

Fick precis ett meddelande från min sötaste lilla kusin i England, där hon frågar efter recept på min äppelglögg. (Fast den är förstås inte min från början - nu däremot tillagas den enligt mitt, lätt omarbetade, recept!)

Häll ca en liter äppeljuice i en kastrull (hemmagjord eller färdigköpt). Tvätta och skiva ett par apelsiner och lägg i kastrullen. Lägg också i kardemummakärnor, nejlikor och hel kanelstång. Detta kan man förbereda i förväg, så kryddorna får stå och gotta sig. När det är dags att dricka - värm på ordentligt, och servera! För den som inte måste köra bil kan man spetsa med Calvados - den perfekta kombinationen!


Detta är sååå mycket godare än vanlig glögg. Inte alls lika sötsliskigt... Testa - och rapportera här tack!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Den här måste jag pröva. Ha det bra. kram Katarina

Olivia sa...

Låter kanongott! Återkommer när jag testat. Kram

Carina sa...

tack, den här kommer jag prova.
Kram Carina

Carina sa...

tack, den här kommer jag prova.
Kram Carina

Anonym sa...

God Jul i glöggen!