fredag 3 december 2010

Julklappsetiketter

Har haft lite verkstad här hemma när Ebba varit sjuk. Det är toppen med stora ungar;)

Snart är det dags att slå in julklapparna, och det är såå mycket roligare med hemgjorda etiketter än köpta.

Den stämplade och utklippta julkulan kommer från mysiga julstämplar köpt hos Mita på AltheasMix. Jag har färgat in dem med lite distresser. Korten mäter 3x3".


Sedan gjorde jag ett gäng ännu mindre etiketter - 2x2" - lagom att sätta i en julblomma t.ex. Till båda varianterna har jag använt mig av mina spillbitar. Ett bra sätt att rensa i gömmorna.


Eftersom jag älskar att tillverka små lådor, gjorde jag tillhörande förvaring till mina små etiketter. Spetsen kommer också den från Altheasmix. Blommorna fanns i mina gömmor.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Vilka läckra juletiketter, har du använt torrpasteller? Visst är Reprints clearstamp set användbart, jag gillar det jättemycket. Trevlig helg. kram kram

annannadesign sa...

Nej, jag har använt Tim Holtz distresser. Hade glömt bort att jag hade torrpasteller - kanske ska plocka fram dem ur gömmorna;)
Kram!

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Jätte jätte fina, blir lite avis att du är ute i så god tid. jag borde ju också.....
Kramis
//Carina A