torsdag 4 juni 2009

En variant av dessa tonfiskbiffar gjorde jag i kväll till middag. Mmm, supersmarriga! Och tomatsåsen var helt rätt till, även om jag fuskade och gjorde på krossade tomater.


Jag tror jag var inne på den sidan för ett tag sedan när Pernilla tipsade om den, men när min Laga Lätt (tidning) kom häromdagen, var det en artikel med om matbloggen. Jag letade denna gång lite mer målmedvetet. Det finns jättemycket bra inspiration att hitta där!


Mer kul:


I går slank jag in på IKEA med tjejerna (de mutades med en fika...) - och införskaffade bl a. detta:

Bild lånad från IKEA

Två fina vispskålar - inte för att baka i, utan att gjuta i... Hittade några roliga bakformar på barnavdelningen också, men hittar inga bilder på dem hos IKEA. Nu ska här gjutas - men lite värme ute skulle inte skada!

Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag hoppas vi får se resultat på det du gjutit här på bloggen. Kram!

veckomatsedel.se sa...

Kul att du hitttade tillbaka till vår sida med hjälp av Laga Lätt. Tonfiskiffarna är en av mina absoluta mina favoriter. Kul att få se lite vad du sysslar med.

MVH Marcus