onsdag 10 juni 2009

Sommarlov!

Har inte mycket att berätta för tillfället... Håller på med en grundlig röjning (och då menar jag röjning!!!) av scraphörnan, så jag kan inte skapa för tillfället :(

I dag har jag varit ledig för att vara med på barnens skolavslutningar. Alltid lika mysigt! Men det kändes lite småtrist i år med den kylan och det regnet som rådde! Men vi stack i alla fall iväg och käkade lunch och shoppade lite efteråt. Dessutom köpte vi med oss fikabröd hem, så firat har vi gjort i alla fall! För att riktigt toppa dagen, kom guben hem med The Sims 3 till brudarna! Det ringer fortfarande i mina öron efter deras glädjetjut...

I morgon har jag skolavslutning med mina elever. Lite lyx att få uppleva det hela två dagar i rad! För finns det så mycket bättre än att höra Den blomstertid?! Mina ögon blir alltid lika fuktiga...

Hittar ingen version på nätet som är lika bra som det är live, men här kommer en i alla fall!

2 kommentarer:

clara sa...

Åh jag vet... jag gråter jämt när jag hör den. Ser fram emot nästa år när A har skolavslutning, på dagis sjunger dom Klas Klättermus istället.

Pernilla sa...

Och det blev ingen på vår avslutning. Det var för modernt. Trist tycker jag!