fredag 19 mars 2010

Kom att tänka på en sak

Var inne hos Pernilla häromdagen och kom då att tänke på en historia ur vårt eget liv. Ebba var nog sisådär fyra-fem år och det var Claes tur att läsa godnattsaga. Ebbas val av bok var "Så funkar det" - ni vet den gamla klassikern. När de kom till sidan om "blommor och bin" blev min käre make något fundersam - men jag antog att han löste det...

Någon kväll senare blev det min tur att läsa godnattsaga. Samma bok väljs. När vi kommer till val av del i boken slår Ebba upp just sidan om fortplantning. Jag sa något i stil med att: Men detta läste du ju med pappa häromdagen?! Ebba svarade: Ja, men han hoppade över det här, det här och det här - och pekar på vissa deler - du kan ju gissa vilka... Hm, vad säger man om det!?

3 kommentarer:

Clabbe100 sa...

Jag bekräftar innehållet i berättelsen, men vill ändå påpeka att det inte gällde Ebba. Det var nog till och med Maja det gällde. Eftersom hon är äldst var det första gången denna typ av fråga aktualiserades. Idag (d.v.s. med Ebba) tror jag inte att jag skulle varit lika pryd....

annannadesign sa...

Jaja, det är ditt ord, mitt ser du ju...

Maja sa...

Haha, ni är ju roliga xD