onsdag 31 mars 2010

Konsten att använda alla dygnets timmar...

I dag ska jag...

Ta mig till jobbet
Jobba
Ta mig från jobbet
Hämta barn i skolan
Skjutsa två barn av tre till frisören
Skjutsa det tredje barnet till grannkommunen där hon ska sälja tulpaner tillsammans med sitt innebandylag √
Hämta de nyklippta barnen och betala frisören
Skjutsa hem barnen
Se till att de får mellis (en av dem klarar det i och för sig själv...)
Hämta barnet som sålt klart tulpaner - slapp det, hon tog pendeln...
Frakta hem henne - medan sl fraktade hem henne tog jag en liten powernap, eller rättare sagt, sov som en klubbad i en timma!
Stoppa något i min egen mage
Gå på föräldramöte
Hämta äldsta barnet som tagit bussen till träning, men eftersom det vid det här laget är kolsvart ute blir hämtad - träningen slutar 21.30...

Tja, det var min dag. Sa jag att det är min födelsedag i dag?

PS. Utan smärre överdrifter hade det här inlägget varit ännu tråkigare - såklart får maken hämta från träningen...

6 kommentarer:

Susy sa...

Vilken dag!
GRATTIS på födelsedagen!
KRAM SUSY

Åsa sa...

Ja detta är väl det livet handlar om. Vardag med stress och måsten. Kom ihåg att njuta av det vi har och inte längta efter det vi saknar.
STORT GRATTIS på födelsedagen!!!!!
Kramar

Carina sa...

Hoppas att du får en härlig dag trots allt.
Grattis!!
Kram Carina

Katarina sa...

Det var fullt upp. Grattis!

Helena sa...

GRATTIS på födelsedagen!!! Kan väl inte vara så jobbigt att fylla 27? Eller hur det nu var...? ;-)

Så här ser min dag ut:
Gå upp.
Göra sig i ordning. Göra barnen iordning. Till dagis och skola.
Vänta.
Vänta lite till.
Plocka.
Städa lite.
Äta. Ta en kaka?
Tar en kaka till.
Vänta.
Blogga.
Hämta på dagis & skola.
Mellis. Tar ännu en kaka.
Väntar.
Snart middag, va?
Tar en kaka så jag orkar göra middag.
Gör middag. Äter den.
Tar en kaka på maten.
TV.
Väntar.
Ingen bebis idag heller?
Nähä.
Godnatt.
Vaknar 18 ggr för att orka vända mig.
Suck...

annannadesign sa...

Tack tjejer för era grattis! Sen att jag var tvungen att påminna er struntar vi i...
Och du Helena - du är liiiite uttråkad va?!

Kram!