onsdag 14 april 2010

Att växa...

I dag blev min rygg rakare, mitt humör stadigare, min blick säkrare... Varför? Jo, så här var det:

Jag satt i ett samtal med en elev. Efter en stund sa hon:
- Du är jättesnygg i håret.
- Tack! (Klippte mig precis innan påsklovet - och har inte träffat henne förrän i dag.)
- Du ser ut som hon - vad heter hon...? Cameron Diaz!
- Wow, vilken komplimang! Tack!
- Nä, jag menade inte hon (genast började jag fundera på vilken tant hon blandade ihop fröken Diaz med - hallå! jag är 40+ och min elev är 16...)
- Nähä...
- Nä, jag menade Keira Knightley!

Sötaste lilla 16-åring - tänk om du fattade hur stort det är att bli jämförd med KEIRA KNIGTLEY! Detta lever jag länge på!! Och kolla in bilden ovan - hur snygg är inte jag!!

Bild lånad här!

5 kommentarer:

Z sa...

Du ser sketasnygg ut! :-)

Katarina sa...

Jag tycker du är snyggare. Kram K

annannadesign sa...

Tack tjejer;)

Olivia sa...

Åh så glad man blir av såna kommentarer, eller hur!
Jag fick visa leg på systemet för kanske ett år sedan, den underbara känslan lever jag på än idag! ;-)
Kram!

annannadesign sa...

Ja, ibland är det de små sakerna som gör det!
Kram!