onsdag 11 augusti 2010

Mer presenter till svärmor

Svärmor önskar sig två saker i 70-års-present: En ny potatissticka och värmeljus. OK...

Jag har köpt några hundra värmeljus till henne, men tyckte det var en lite trist present... Så jag gjorde en värmeljusförpackning, inspirerad av norska Marianne som gör fantastiska saker! Men som vanligt gör jag saker till mitt eget - och den här gången fanns det inte heller några mått, så jag var tvungen att börja från scratch.


När jag ändå var i farten, blev det en klädd liten läkerolask som ska få bli hem åt lite fröer som jag tror kan glädja henne, och en liten pop-up-bok med foton på barnen. Hon kommer att få lite annat också, men det är inte scraprelaterat, och m.a.o. ganska ointressant här;)

Jag hittade ett gammalt månadspapper (Maj) från Karen Foster i gömmorna som var perfekt både för att det var "rätt" färg till svärmor och för att hennes namn börjar på M. Så M på både pop-up-boken och läkerolasken är utklippta ut pappret. Lite blommor, pärlor och bling är den enda dekoren i övrigt.


Åh, vad det är kul att scrappa igen! Jag har inte scrappat på riktigt sedan i maj - så jag njuter i fulla drag! Hurra!

3 kommentarer:

korttina sa...

Wow! Jag vill också göra så fina saker... Jättefin ask till värmeljusen!

Jag gjorde en pop-up bok här i veckan till maken som fyllde år igår... det blev lite fler sidor än den första jag gjorde på kursen hos dig...

annannadesign sa...

Du GÖR så fina saker! Men tack för beröm!

Visst är pop-up-böckerna kul - jag har gjort några stycken nu:)

Olivia sa...

Så otroligt fina saker, hon blir nog jätteglad! :)
Jag scrappade en (väldigt enkel) tavla till min mamma i lördags, åååh vad härligt det kändes! Har inte scrappat på över ett år tror jag. Den blev dock verkligen inte avancerad, känner mig lite som en nybörjare igen... Men men, det kommer väl tillbaka.
Tack för inspirationen iaf! :)
kram