lördag 8 december 2007

Fem poäng till...

... att hänga i julgranen har jag skaffat mig nu;) Skämt åsido, så har jag lärt mig en hel del på min 5poängskurs i Svenska som andraspråk. Framförallt har jag fått upp ögonen för en hel del nya arbetsmetoder och fått nya vänner! Tack Jessica, Lena och Maria!

Lördagen har annars varit fullspäckad av diverse trevligheter! Dansuppvisning med Ebba. (Bilder kommer när jag hunnit tömma kameran.) Underbart att se så många 5-åringar gå in för sin dans på ett helt fantastiskt sätt! De lyssnar på fröken hela tiden och de är riktigt duktiga! Duktigast av alla var så klart min lilla älskling! (Syrran hörde faktiskt damen bredvid sig kommentera att "den lilla tjejen i blått är riktigt duktig" - gissa vem som var den enda med blå danskläder?!)

Efter avslutad dansuppvisning bar det av hemåt, där vi hade fått äran att vara barnvakter åt lilla guddottern. Det gick hur bra som helst; hon åt sin mat som hon skulle och därefter nattade Maja henne utan några som helst problem! Efter 40 minuter vaknade hon igen och var en liten solstråle igen! En banan senare var det dags att bygga med lego - eller snarare riva lego för Iduns del... Vi hann också med att slurpa i oss en flaska välling innan päronen återvände. Hela familjen andades ut - vi klarade det!

Lite mer skryt: Idun är jätteduktig med att visa att hon förstår vad lampa är och var den är. Och hon behärskar det på två språk! 8 månader gammal - svenska såklart, men också på teckenspråk! Jag är sååå imponerad! Här finns en sida där du kan öva lite på teckenspråk.

Det var allt för idag! Men du som smyger runt här utan att ge dig till känna - du kan väl skriva en kommentar här nedan! Kram på dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att Ebba bras på sin duktiga mamma! Hon är förstås lika mysig som mamman. Tack Anna-Karin för att jag fick umgås med dig och komma närmare dig, Jessica och Lena under 5p kursen i SVA. Ni är världens bästa och jag älskar er!
Middag är bokat till mitten i januari hemma hos mig.

Kramar och åter kramar.
Maria

annannadesign sa...

Tack Maria för kommentaren! Jag ser redan fram emot middagen!

Kram på dig, vännen!

Anonym sa...

Ebba fick kommentaren "Hon i blått är SPECIELLT duktig!" Jag håller med, det måste vara generna...
Vilken fin blogg du har! Jag har inte mkt att jfr med men den tilltalar mig!
Och ja, Idun är fantastiskt begåååvad :P
Som sagt var, vilka gener...