söndag 9 december 2007

Har bakat lite idag..

Fick för oss i förmiddags att vi skulle baka lite. Först blev det Leilas saffransskorpor. De blev helt perfekta - jag gjorde dock om receptet och halverade saffransmängden, men annars gjorde jag som man skulle;) Sen kom Majsen och vill vara med - då blev det hästskor. Det har jag ätit varje jul så länge jag kan minnas, men aldrig provat på att baka själv. De flöt ut lite på plåten, men blev jättegoda! Maja kallade dem för sina misslyckade hjärthästskor... Men jag är stolt, för hon satte hela degen själv! Det är på tiden att de blir upplärda, så man får lite nytta av de små liven;)

Gav bort två burkar, en av vardera sorten. Så här fina blev burkarna:
Etiketterna kommer från IKEA - på baksidan (som är vit - så praktiskt!) har jag skrivit receptet.

2 kommentarer:

clara sa...

gu va snygga burkar!
heja anna vad du är duktig!

Olivia sa...

Visst är du och Maja duktiga! Och så snälla! Tänk att dessa fina burkar är hos mig nu! :)))