lördag 29 december 2007

Snart slut på det här året...

Satt igår kväll och surfade runt för att hitta bästa champagnen och något billigare bubbel till förrätten. Till slut hade vi äntligen bestämt oss för den här till tolvslaget, och den här till tilltugget/förrätten - allt för att sekunden senare upptäcka att ingen av dem fanns på "vårt" systembolag! Närmsta butik var typ Sollentuna... Tjoho - jag som för en gångs skull ansträngt mig! Så jag la ner det hela - lämnade t.o.m. inköpslistan hemma. Så döm om min förvåning när båda sorterna som vi bestämt oss för fanns på systemet när vi kom dit i förmiddags! Packades upp ungefär samtidigt som vi gick genom dörren. Nu håller vi tummarna för att båda sorterna är lika goda som olika recensenter påstår... Till det ska vi självklart ha något att äta, men det återkommer jag med - vill se om det blev bra först! Men jag ska säga, att såväl Arla som Tasteline har blivit engagerade!

Det här är nog så nära ett fyrverkeri jag kommer (hoppas jag...) - vackert, men otäckt om ni vill veta min mening.

I morgon eftermiddag kommer våra nyårsgäster, och blir kvar i ett par dagar, så på återseende nästa år go'vänner!

1 kommentar:

Olivia sa...

VAD???!!! Ska ni fira nyår med andra än oss?!! Du menar alltså att ni har ANDRA vänner?!! *chockad*

Hihihi... Ha det bra och GOD FORTSÄTTNING vännen! :)