torsdag 27 december 2007

Hemma igen!

Åhh, vi har haft en helt fantastisk jul! God mat, trevligt sällskap och lugn och ro (trots att vi var minst 10 pers hela tiden...). Myspys med Frida och Dan på kvällen den 22 (och Ebba fick en chans att öva på sin engelska), julgröt med päronen Svarén på kvällen innan julafton, promenader (inte så många som det kanske borde ha varit...), tomtebesök (jodå, vi hade varit sååå snälla!), massor av klappar och till och med en tur till drejplattan... Skinka, sill, Jansson och knäck hann vi med däremellan. Tack alla som hjälpte till med att göra julen så toppen!

Nu har vi en dryg vecka här innan vi börjar jobba - oj, vad mycket vi vill hinna med! Vi får väl se...

Och ja, just det, jag har hunnit med att läsa Flyga drake av Khaled Hosseini. En fruktansvärt gripande bok! Jag hade svårt att lägga den ifrån mig. Det var ingen bok jag hade valt själv, utan en titel vi beslöt att läsa i vår litteraturklubb. Jag kan väl säga som så, att jag är glad att jag har läst den, men den skulle nog passa bättre att läsa vid ett annat tillfälle - inte när man har julfrid och lugn... eller så är det just då man ska läsa den...

4 kommentarer:

MangeJansson sa...

hejsan!
Det låter som ni har haft en toppen jul. Det har varit lungt här hemma. Besök av Olivias föräldrar, besökte mina föräldrar på julafton, spelat lite tv-spel, kollat på kalle anka... En typisk jul, med inte allt för mycket julmat, bara lite skinka kvar och den går åt på en macka med lite senap till... MUMS

Ha det så bra så får vi höras och ses, Mange

Olivia sa...

Välkomna hemma! Ja ni verkar haft det toppen! Och tänk att Ebba redan kan engelska! :)
Som mannen min skrev så har det varit lugnt och fint här.
Hoppas vi ses SNART! KRAM

Jenny sa...

Hej AnnaKarin

Vad kul att du svarade på Claras Blogg, då fick jag ju inte bara Olivias adress utan din oxå, Tack tack. Härligt med Julledighet, själv är jag ledig ända till den 7:e så jag hoppas jag hinner komma ifatt mig och kunna få rotill lite skapandes oxå.
God fortsättning och Gott nytt år, har länkat till dig oxå, som du sa så kan man hålla lite koll på "onsdagsgänget"

Kram kram/ Jenny

annannadesign sa...

Hej Jenny!

Vad kul att du hittat hit! Det är inte så många som vet om den här bloggen... Kikar in hos dig också. Kram på dig!