tisdag 12 februari 2008

Just det...

Jag lovade ju berätta om vår goda vitkålssallad. Så här gör man:

Finstrimla ett halvt vitkålshuvud, grovriv 3 morötter, strimla en gul lök. Blanda i en stor bunke. Häll i en burk krossad ananas och en burk creme fraiche (jag kör lättvarianten) blandad med 1-2 msk senap. Blanda och njut! Man kan salta och peppra en aning också, men den är god ändå. Jag har känt till den här salladen i säkert 8 år, men tyckte att det lät ganska äckligt, så jag har aldrig provat att göra den. Nu lovade jag receptinnehavaren att jag skulle ge den en chans. (Det var för ca 2 veckor sedan) och sedan dess har jag gjort den 2 gånger! Den står sig länge - och blir faktiskt bara godare efter någon dag. Passar till det mesta också.

Prova - och lova att du berättar för mig vad du tyckte!

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh gud va gott, måste prova redan i morgon... Kul att ses på papprika...kram Maria

annannadesign sa...

Detsamma! Tänker på dig när jag vaknar i morgon bitti...
Kram på dig!