onsdag 7 maj 2008

Lite bilder

Utlovade ju lite bilder häromdagen. Här kommer några av de ca 300 jag tömde kameran på... Om du undrar över kvaliteten så är fotona tagna med den gamla, lilla kameran. Min (vår) stora Canon EOS var var stor för att släpa med på tåget. Dessutom var det lite konkurrens om den...

Först ut Ebba i sanddynerna. Hon var överlycklig när hon fick springa barfota i den lena sanden. "Får jag verkligen det mamma?" sa hon när mormor sagt åt henne att ta av sig skorna. Bäst att dubbelchecka med den stränga mamman:) Bilderna är från en ganska blåsig dag, men det var ändå ganska varmt och skönt i luften - det räckte med fleece.


Här blev hon lite osäker igen - "Får jag verkligen doppa fötterna?!" Efter några sekunder ångrade hon dock sitt beslut... Det var KALLT i vattnet! Då sa den elaka mamman: "Nej, stå kvar lite till, jag måste få ett bättre kort... " Tur vi var ensamma med mormor på stranden, när nästa replik från Ebba var: "Snääälla mamma, kan jag inte få gå upp nu?!" Behöver jag tillägga att det fick hon;)


Var bara tvungen att få med dessa bilder också. Så här ser tulpaner alltid ut nere vid stugan. Kaninerna äter de späda tulpanknopparna som förrätt innan de mumsar i sig kärleksörten eller något annat smaskigt som mäniskorna förser dem med år ut och år in... Döm om min förvåning när jag fick syn på de vackra, röda tulpanerna som faktiskt hade överlevt terrorkaninerna! Bladen var lite knaprade på, men knopparna hade lyckats bli blommor!


Nä, nu ska jag faktiskt sätta mig i min scraphörna. Har ett litet projekt på gång. Får se när jag hinner visa det...

Inga kommentarer: