söndag 4 maj 2008

Vi är tillbaka

Borta bra, men hemma bäst! Vi har haft fem toppendagar nere på västkusten - men oj, vad skönt att vara hemma igen! Jag gick omkring och njöt i trädgården igår kväll. Massor hade hunnit slå ut på de få dagarna vi har varit borta. Vårt nya plommonträd är helt översållat av blommor! Ruccolan var det som tagit sig snabbast i nya odlingslådan - illgröna små blad:)

För att fira att våren verkligen är här, tömde jag frysen på förra årets bärrester och har idag kokt saft på jordgubbar, krusbär och fläderbär. Den blev supergod! I övrigt har jag mest jobbat med förberedelser inför arbetsveckan...

Jag ville bara säga hej och återgår nu till scraphörnan. Bilderna jag utlovade kommer så snart jag orkat tömma kameran...

PS. I morgon bär det av till Papprika - hoppas vi ses där!

2 kommentarer:

clara sa...

hej och välkommen tillbaks till vardagen.
Det känns lite sådär tycker jag :)
Men snart är det semester igen!
kram kram

Jenny sa...

Låter som det blev jättesmarrigt, ha så kul på papprika och scrappa för mig med.

Ps såg att det var scrapmara på gång 31 maj, har anmält mig vore kul om du också kom.