fredag 6 februari 2009

Ibland är det

bra att vara ute i god tid... Eftersom stor del av släkten fyller år på våren, påbörjade jag korttillverkningen för några veckor sedan till första födelsedagbarnet, gudsonen Andreas. Och tur var väl det, för sen blev jag sjuk! Blä! Hans kort är skickat i alla fall, och levereras förhoppningsvis i morgon när han firas av släkten. Så här blev det.

Jag har lagt mest krut på vikningen, och dekorerat sparsamt. Jag ville gärna hålla den rena, maskulina stilen - inget puttenutt här inte;) Den lilla "flärpen" med hipp hipp hurra poppar upp när man drar i kortet, och fälls ner igen när man skjuter ihop kortet. Jag lägger ut en tutorial eller länk när jag mår lite bättre - just nu har jag ingen aning om var jag hittade det.

På baksidan står den personliga hälsningen och är även den dekorerad, men den glömde jag fota...

1 kommentar:

Katarina sa...

Annorlunda kort. Hoppas du mår lite bättre nu. tänker på dig. Trevlig helg. Kramar!