lördag 14 februari 2009

Telådor

Förra (och förrförra när jag tänker efter) året gav jag bort ett gäng telådor till mina tedrickande nära och kära. Helt plötsligt var de slut, och jag hade inte gjort någon till mig själv... Gissa hur glad jag blev när Malin bestämt sig för att ta in dem i Papprikas sortiment? (Liiite tjat krävdes kanske, men hon var inte särskilt svårövertalad)


Nu har jag gjort en telåda igen! Just denna finns i butiken, men jag har en till på lut här hemma som snart ska bli fin...


Så här blev den:

Allt papper från Kaiser. Te stansat med Magnolia (Revolution) och foam (som man kan köpa i hela ark på Papprika), pappersblommor, stansad vit foamblomma med hjälp av QK, Vit "knopp" från slaktad ljusmanschett, (bladen kommer från en annan manschett) vit virkad blomma gammalt örhängesfynd från HM (!), dekorhjärta (metall) - Creative Company, lås Creative Company, floss.

Sidorna embossade med blombårder från Cuttlebug, som jag slipat på med nagelfil för att få fram det vita i pappret.

Allt material från Papprika utom manschettdelar (loppis) och örhänget.


Har dekorerat med loopy brads (eller egentligen loopy eyelets) - men just dessa är jättegamla. Papprika har loopy brads som är mycket snyggare (och mer lättanvända...)

Detaljbild på låset som alltså även det kommer från Creative Company.

3 kommentarer:

Olivia sa...

Jättefin låda! Kul att ha använt loopy eyelets som du gjort!
Jag kanske ska våga mig på en till telåda, till mig själv kanske... :) Kram!

annannadesign sa...

Ja, du fick inte heller någon... Nu är det dags att pyssla åt oss själva!:)

Olivia sa...

Precis! Jag vill ha en, men en fiiin, inte en sån som jag gör moahahaha!