söndag 2 mars 2008

I'm back...

Nu har jag haft mitt sportlov - och oj, vad skönt det är att vara ledig en vecka sådär! (Visserligen har jag jobbat in den tiden, men ändå...)
Jag har hunnit med en tur till Ullared - inget sportlov utan Ullared! (För er som någon gång varit där och trängts med alla andra galningar - vecka 9 är man i princip ensam i butiken - helt fantastiskt!) Visserligen några tusenlappar fattigare, men då har jag bunkrat med hela årsförbrukningen av hygienartiklar som t.ex. schampo, balsam, tandkräm, bodylotion... lite nya kläder till tjejerna (största fyndet där var nog ändå T-shirts för 9,90 styck... OCH de höll i alla fall i första tvätten...), fotofix för 8,95/paket, eltandborstar till maken och mig för runt halva priset mot vad de kostar annars, ett gäng filmer (sådana där tonårsfilmer som mina tjejer älskar) och dataspel för 49:-/styck. Tja, en massa annat slank ju med också förstås... Sådär, nog om Ullared!

Har hunnit med delar av släkten också, och scrappat i alla fall en kväll - visserligen fick jag i princip inget gjort, utan ägnade mig åt att "leka" fröken - men det var kul i alla fall. Och så hann vi med att gå till frissan också - både jag och barnen är numera mycket mer korthåriga! Foto kanske kommer någon dag - om jag lyckas styla håret lika bra som Ulle (frisören alltså, som också är min kusins fru). Vi har ju dessutom umgåtts med syster och systerdottern! Hur charmig kan en 11-månaders vara?!!? (Enligt hennes mor är hon inte fullt lika charmig när de är för sig själva hemma i lägenheten...) Men hon har varit idel solsken under denna veckan i alla fall! Lärt sig nya saker, som att klappa i händer t.ex. - det snappade hon snabbt!

Tja, här hemma har helgen sen bestått av uppackning, städning och ett IKEA-besök. Nu har vi äntligen tagit tag i byte av våra resårbottnar, som har tretton år på nacken - säg den säng på IKEA som vi inte har provlegat idag... Puh! Men nu har vi i alla fall bestämt oss, och köpte t.o.m. med oss den nya bäddmadrassen hem redan idag! Bottnarna får tyvärr vänta, eftersom de inte gick in i bilen när större delen av familjen var med. Men det värsta är över - att välja mellan hundra olika bottnar - åtminstone TROR jag att jag har bestämt mig...

Nä, nu får det räcka! Du har väl annat att göra än att sitta här och läsa och läsa och...

1 kommentar:

Olivia sa...

Välkommen hem!
Tänk att du varit scrapotrogen mot mig och Karin!!! ;-)