onsdag 12 mars 2008

Rapport från Olivia och lite annat...

För er som följt Olivias våndor angående schweizresan, kan jag rapportera att de anlände till Schweiz igår. Hon skrev i sitt sms att det gått bra, men att hon nu var något svettig...

Här kommer några saker jag gjorde förra veckan...

Först ett bokmärke, som jag tror jag hittade hos Martha Stewart, men hon hade gjort sitt formen av ett hjärta (det var innan Alla Hjärtans Dag). Man skär till ett kraftigt papper, typ cardstock, sätter på ett mönstrat papper som är något mindre och dekorerar som man känner för. Sedan skär man mellan cardstocken och det mönstrade pappret till man når nästan ända upp. Klart! (Vet att mina bilder inte är världsbäst- men det är kört att fota igen, för jag har redan gett bort bokmärket - säg till om du behöver tydligare förklaring!)





Jag fick en almanacka av min mamma, ni vet en sådan där gratis från ICA, med massor av lokal reklam runt om på sidorna. Ganska ful faktiskt - men jag behövde något i min scraphörna, så jag klädde in hela reklamdelen med gammal "scrap" - småbitar som låg längst ner i spillpappersförvaringen. På kuppen fick jag röjt - och sorterat - bland spillpappren också, inte så dumt! Så här ser den ut nu.


Jag blir alldeles glad av den, för den lyser så färgglatt i min hörna! Sen hann jag med lite annat smått och gott också, men jag tror jag väntar med att visa det, för jag funderar på att delta i ett par tävlingar... Vi får se!
För övrigt dog min skärm till datorn igår! Surt!! Så nu sitter jag vid makens dator och kommer inte åt alla mina saker... Som tur är beställde han en ny igår och har förhoppningsvis med sig den nya hem redan idag! Försöker tänka positivt: det var ju tur att det "bara" var skärmen och inte datorn!
That's all folks!

3 kommentarer:

Olivia sa...

Tack vànnen för att du skrev om oss! :)
Din almanacka blev toppen, vilken rolig idé!
KRAAAM

Carina sa...

Du har alltid så härliga idéer, nu blir det snart ett bokmärke här också;)
Kram Carina

annannadesign sa...

Hade missat att ni skrivit här! Tavck Olivia och Cina för beröm! Det värmer alltid!