måndag 31 mars 2008

Bara ett år kvar...

till jag fyller 40! Fattar inte - jag är ju fortfarande 25 ju!

Idag har jag i alla fall blivit uppvaktad så det heter duga, så jag har helt klart förstått att det varit min födelsedag. Sms och telefonsamtal en masse, så man kunde nästan tro att det var i år jag fyller 40! Men ni får vänta ett år på den stora festen! (Men en tjejmiddag ska vi väl hinna med snart, bara jag kan slänga ut familjen en helg...)

Jag har fått massor av fina presenter. En sak som jag tjatat om i ett par år är den här fina bananförvararen från Designtorget.

Foto: Designtorget

Nu är jag lycklig ägare av en! (Tack Jenny!) Svart... Inga mer bruna bananer för mig! Av tjejerna fick jag en sköldpadda (som de betalt med egna pengar!) till mitt Pandoraarmband, (stommen fick jag av mor och far) och av maken en tärning till samma armband + biljetter (inklusive barnpassning) till MammaMia. Den ska vi se i augusti. Jag är väl en av få stockholmare som inte sett den! Jag ser verkligen fram emot det!

Bästa presenten var nog ändå lilla Ebba och hennes fina skylt hon hade hängt runt halsen: "Ett snällt barn" stod det på den... Jag tror hon hade haft hjälp av någon tjänstvillig storasyster! Det varade nästan hela kvällen...

God mat och gott vin väntade också på mig när jag kom hem. Stekta köttskivor av älg... det går inte av för hackor! Allt annat var supergott också såklart - men det är inte mycket som slår älgkött som legat länge i frysen och mörat till sig - kniven var överflödig! Nu är jag mätt och belåten och ska återgå till maken som sitter framför inspelad fotboll - tänk vilken uppoffring man kan göra för frugan på hennes födelsedag: spela in en fotbollsmatch - det är kärlek det!

Så snart jag orkar ska jag lägga ut lite scrappat. Jag hade ju tänkt vara med i lite olika tävlingar, men jag fick aldrig tummen ur...

4 kommentarer:

Tina sa...

Grattis !!!

Du verkar ha haft en mysig födelsedag.

Men visst är det lite konstigt att åldern på papperet aldrig stämmer överens med verkligheten...!

Jenny sa...

Grattis och vilket coolt bananfodral.

Vilken present, att han bandatde matchen, håller med dig - Det är kärlek, kanske något att scrappa :)

annannadesign sa...

Tack för era grattis! Tina: Ja, åldern är lite knepig - ena dagen är man 25 och nästa känner man sig som 75...
Jenny: Där sa du något - jag borde ju ha fotat honom! Men å andra sidan ses han sittande framför TVn och någon match alltsomoftast, så tillfället kommer nog igen...

Unknown sa...

Grattis i efterskott!!!

Det där bananfodralet verkar ju vara en solklar hit :-)