fredag 7 mars 2008

Några fler LO

Den här gjorde jag för ett tag sedan, men har inte orkat fota förrän nu. Swirlsen är utskurna med Silvert (alltså Silhouetten...) - men jag minns inte om de ingick, eller om de är nedladdade någonstans ifrån - min kära Silvert fick nämligen spel häromdagen när jag försökte ladda ner någon gratisgrej från den svenska QK-sidan. Så nu måste jag sätta maken i arbete... (Claes: Du får gärna låna min dator ikväll när jag är på tjejmiddag;))

De här pappren (inte det i botten) fick jag av kusinens fru, Ulle, som jag har lockat in i scrapträsket... Jag vet faktiskt inte var de kommer ifrån - men de lär ju vara svensktillverkade eftersom "Du ska inte tro det blir sommar" är tryckt över hela det ena. De är helt fantastiskt fina, men blir inte riktigt rätt återgivna här, eftersom jag fotade med blixt (som du ser i fotot). Min journaling har jag satt på en tag bakom ena fotot.

Den här LOn är lika ny som de andra, men fotona är gamla. Sisådär 12 år... Det var kul att kunna smacka på med mycket färg - lättare när man har svart-vita foton, något jag har mycket sällan! Ska nog bli ändring på det nu!

Jag hann med att göra ytterligare några layouter i början av veckan, men dem har jag inte hunnit att fota - jag återkommer!

Nu ska jag gå och fräscha till mig inför kvällens trevligheter... Så underbart med en kväll med ett gäng härliga tjejer! Here we come Maria!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stopp, stopp, stopp!! Nu är det lite mycket skummaa grejer igen som kräver sin förklaring för icke-scrap-nördar! ;)
Swirlsen, Silvert...Kan begripa var swirlsen innebär men vad är Silvert??? För att inte tala om vad är QK-sidan??? Det låter ju helt perverst ju.
Sen kommer vi till journaling...vad är det?`
Hoppas du får en trevlig tjejkväll!

Jenny sa...

Åh, jag bara älskar Swirlsen. härliga Los alla 3. Hoppas ni fick en härlig tjejmiddag, det brukar dock inta vara så svårt när ett gäng tjejer samlas.

Anonym sa...

Jag har läst, men för sent...

annannadesign sa...

Ja du Malin, sent omsider får du svar... swirls har du räknat ut själv, Silvert är smeknamn på en makapär (Silhouette) som fungerar som en skrivare (kopplad till datorn) men istället för att skriva ut, stansar ut, bokstäver, blommor och annat kul som du vill ha utstansat. QK är perverst... Nä, skoja bara, förkortning för quickutz - en annan slags stans... manuell sådan.
Journaling är den text man skriver på en layout t.ex. Allt med engelska ord som du märker... Fråga på du - jag svarar så gärna!