måndag 1 december 2008

Dagens boktips!


Ni hör väl hur det låter "nina nina ninana nina nina nininana" osv?!


Jag har läst en häftig bok - Mogen för skrubben. Den handlar om en lärare som råkar bli inlåst i kopieringsrummet en fredagkväll... Den kändes som om den kunde vara skriven av vem som helst av mina kollegor. Igenkänningsfaktorn var hög! Och jag sträckläste den utan att i princip lägga ifrån mig den när jag var sjuk för ett tag sedan. Författarinnan Solja Krapu har skrivit poesi fram till att hon släppte denna roman. Tack för boktipset Annika!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilken mardröm! Sitta i kopieringsrummet. HU! :)

annannadesign sa...

Ja, det kan inte bli mycket värre! Men du måste läsa den - som lärare borde den nästan ingå...

clara sa...

hahahaha ja vad skulle man roa sig med där över en helg...? hahaha

Anonym sa...

Nu har jag äntligen hittat till dig,jag kom ihåg att vi pratade om boken. Nu blev jag påmind igen, bra julklappstips!
Jag vill bara säga att jag är djupt imponerad av din blogg, du är fantastisk.
Hoppas du och bokgänget får en härlig kväll utan lilla mig.
/JJ

annannadesign sa...

Vår kväll var toppen som vanligt - men vi saknade dig! Jag skriver på den andra bloggen - du får kika in där. Kram!