söndag 14 december 2008

Luciatjejer

Här kommer mitt senaste DT-uppdrag för Papprika. Ni såg mig "klaga" på kitet här. Här är resultatet - jag kan scrappa även i dessa knalliga färger!

Själva "albumet" är ett pennskrin i papp från Papprika. (Kostar bara 19:-!) Vill du veta mer hur jag har gjort, får du åka till Papprika och klämma lite:)

Typsnittet skrev jag om här - det syns inte så bra, men det är snöflingor runt bokstäverna, vilka dessutom är nerbäddade i snödrivor!

Fotona är riktigt små, jag skrev ut indexbilder, eftersom de flesta bilderna från förra årets luciatåg blev så dåliga. De var oskarpa, dåliga färger, och till råga på allt så är det minst ett barn på varje foto som blundar eller gör någon min... Texten är olika luciasånger som jag skrev ut i ett annat favorittypsnitt: Santa's Sleigh.

I botten av asken skrev jag min journaling, som handlar om hur mysigt det är att bli väckt av tre lussande tjejer!



Alla mönstrade papper från Primas julkollektion.

Ett foto skrev jag ut i svart-vitt, och gjorde en "vanlig" LO på. Granen är en stämpel köpt på Papprika, och glittrar lite av stickles.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

TJUSIGT! Du är superduktig!

Katarina sa...

Ja, du har gjort det igen. Dvs skapat ngt otroligt fint.

Kramar Katarina

Anonym sa...

Håller med de andra, verkligen SUPERFINT! Önskar jag var så diktig...