onsdag 14 januari 2009

Ujujuj

idag blev det lite småjobbigt här hemma! Vi var på övervåningen och jobbade, Stina vid en dator och jag vid den andra. Hon reste sig för att hämta något där nere och sa att det luktar rök. När jag reste mig och började sniffa runt, konstaterade vi båda att det nog kom från TV-hörnan (med en miljon sladdar från DVD och TV-spel och...) Jag stängde av all ström dit och en stund senare tyckte vi att det genast luktade mindre.
En halvtimma senare skulle jag gå ner och förbereda middagen, och tyckte att det luktade mer nere än det gjort tidigare (vi hade båda gått runt med våra berömda näsor och sniffat) - och att det kom från Ebbas rum! Jag gick in där - och hittade denna hängande över hennes läslampa!

Ebba sover i loftsäng, och har som kul grej på morgonen att försöka träffa kudden med pyjamasen när hon byter om. När jag tänt lampan någon timma tidigare såg ju inte jag att hon lyckats pricka lampan i morse... Jag tryckte bara på knappen...

Jag spolade snabbt vatten på pyjamasen för säkerhets skull, och hivade ner den i soptunnan. Men sen kom jag på att jag kanske skulle föreviga det hela, och plockade upp den ur soptunnan igen.

Även om det slutade bra, så blev jag lite skärrad. Vi var ju hemma och vi har en massa brandvarnare, men ändå... Ebba sover i vår säng i natt - det luktar för mycket i hennes rum. Och då har det ändå inte brunnit!

5 kommentarer:

Katarina sa...

Jag ryser. Vad skönt att det slutade lyckligt. Kram!

Olivia sa...

Jag ryser också! Detta med brand är sååå läskigt! Natten till onsdag gick brandlarmet hos oss kl.2! Gissa om vi blev livrädda! Men inte brann det någonstans?!!? Och Lucas vaknade inte ens trots det hemska ljudet! Kram!

koala sa...

Fy vad läskigt! Brand är min största skräck! Vad bra att det gick som det gick, ett litet skrämselskott är nog bara bra för vaksamheten.

Karin

clara sa...

usch! tur att du var hemma och kunde avstyra det hela!
Synd att vi inte sågs igår...

annannadesign sa...

Ja, man kan ju vara glad att vi var hemma! Det luktar fortfarande i hennes rum - men det gör henne bara glad, för då är det OK att sova i mammas och pappas säng...