fredag 2 januari 2009

Konst...

Kommer ni ihåg att jag funderade på tändstickskonst för ett tag sedan? När mamma och pappa kom upp till jul hade de med sig denna som de hittat i mormors klädkammare. (Den älgtavla som jag minns har de dock inte hittat någonstans.)
Den här brickan har en inskription på baksidan som berättar att morfar gjorde denna när han låg i lumpen (och trånade efter mormor uppenbarligen...) Den är jättetung - som skydd för tändstickorna ligger en glasskiva, så som bricka är den inte särskilt praktisk - några kaffekoppar och det är kört att orka bära den! Och det kanske är tur - det är väl inte den vackraste bricka jag sett...
Men jag ger inte upp - när jag åker hem till mina föräldrar på sportlovet, ska jag leta, jag vill verkligen se om älgtavlan ser ut som jag minns den!

3 kommentarer:

Katarina sa...

God fortsättning.
Vilken tid det måste ha tagit för din morfar att sätta dit alla tändstickor. Är det så här du kommer pyssla 2009, en massa LO:s med tändstickor på;)

Många kramar Katarina

annannadesign sa...

Nädu - men min Stina har börjat måla tändstickor. Vi får väl se vad det blir av det... Men kanske en tändsticksLO - man vet aldrig:)

Maja sa...

Gud vilket jobb alltså! Den är så häftig! På datan när det är på avstånd ser det verkligen inte ut som tändstickor! Coolt...