fredag 2 januari 2009

Tårtan...

Jag sa ju att det skulle bli någon slags kombination... Så här såg den ut:

Till den hade vi hallonsås och starkt, gott kaffe! Vinet var topppen till!

Resten av maten stod värdfolket för; förrätten bestod av rökt lax med creme fraiche och pepparrot på ett grovt bröd, och små tunnbrödsrullar med lax och wasabifyllning. Varmrätten var oxfilé under ett täcke av parmaskinka, tärnat äpple, timjan och ost med hasselbackspotatis och en fantastisk rödvissås till. Oj, nästan så jag blir hungrig när jag skriver om det! Bäst att krypa i säng innan jag tar turen förbi kylskåpet!

7 kommentarer:

Katarina sa...

Vad god den ser ut. Den måste ha blivit uppskattad.Jättekul med dekorationens som ser ut som en klocka.

Kramar Katarina

Pernilla sa...

Jag tänkte också göra sådär med klockan men skippade det. Orkade helt enkelt inte. :) SUPERFINT!

Så... Did you like eller inte?!

annannadesign sa...

Den var uppskattad! Glömde säga det... Klockan gjorde susen! Och ja, jag gillade den - trots den vita chokladen;) Men Stina som älskar mörk choklad och är lite petig vad gäller sötsaker gillade den inte:( Tur jag hade gott om vindruvor och hallonsås - det gick hem! De andra barnen - och vuxna - gillade den dock.

Maria sa...

Inte illa...supersnygg, skulle kunna varit en skapelse från mig ju...ha ha

Maria

Olivia sa...

MUMS säger jag bara! Kul att folk gillade den! God fortsättning på er

Maja sa...

Den blev jättelyckad tycker jag! När den hade stått till sig lite iaf. Smeten var inte lika god innan (det vet ju jag som smakade lite... eller mycket :P) Men på själva nyårsafton var den SUPERGOD! Kram!

annannadesign sa...

Olivia: Tack för tipset! Och god fortsättning till er också!
Maja - lite? Du länsade alla skålar och skedar som varit i kontakt med smeten...;)