söndag 3 januari 2010

Stolt!

Jag har två fantastiskt duktiga föräldrar! De är båda überhändiga - och jag är stolt över att jag åtminstone ärvt delar av deras talanger.

I dag visar jag en stubbe i keramik som mor min tillverkat. Tyvärr inte till mig, utan till min syster som inflyttningspresent till nya lyan. Och vad kunde väl passa bättre än denna "Stubbis"?! Här hänger hustomtens rock, hatt och halsduk...

En närbild som jag tagit med mitt (OK - vårt då!) nya makroobjektiv...


På baksidan finns en liten husmus och en bit ost. Två flugsvampar finns också - du kan ana dem på mittenbilden.
I morgon ska jag visa mitt nattduksbord som min pappa har gjort.
Edit: Ljög visst - det blir inte i morgon, för då är vi visst i Uppsala hela dagen. Återkommer!

3 kommentarer:

Eva sa...

Det var en söt liten stubbe men vilket pilleri jobb.

Katarina sa...

Jättefin. Säger som Eva, vilket pillerjobb. Kram

annannadesign sa...

Tack tjejer! Mamma påstår själv att scrappen är mycket pilligare - men jag har svårt att förstå det...