torsdag 28 januari 2010

Bokmärken

Ebba var bjuden på kalas i lördags, så i fredags kväll fick jag ett ryck och gjorde tre bokmärken (det var tre tjejer som hade kalas). Bokmärkena fick också ett matchande fodral där Ebba kunde skriva sin hälsning.
Här är ett kort - bokmärket är det som syns på höger sida, med band.


Här är ett av de andra korten.

Och så här ser bokmärket ut. Jag gjorde sådana i parti och minut för ett par år sedan. Här finns en bild på några gamla bokmärken. (Och det inlägget länkar i in tur till detta, där du ser hur det är gjort...)

Tillägg: Anledningen till att jag gjorde just bokmärken var att tjejerna fick varsin bok som present - glömde liksom att berätta det...

4 kommentarer:

Katarina sa...

Jättekul present och wow vad snygga. jAG gillar dem jättemycket. Hoppas allt är bra med dig. Kram Katarina

Eva sa...

Jättefina. Va kul att kunna "slänga ihop" någonting så snyggt att ge bort.
Man behöver aldrig vara utan kort när man skapå fest/kalas.

Kram Eva

Carina sa...

Oh Vad Du är kreativ, "bara slänger ihop" så där.
Vad fina de blev.
Kram carina

Helena G sa...

Jättesöta! Skall banne mig se till att göra ett till sonen oxå. Men då måste man nog laminera den tyvärr. Smutsiga pojkfingrar skall icke få smutsa ner mina alster...
Matilda varianten kan man ju sno rakt av, tack för det tipset ;-)